Entrevista a Iconic Barcelona - Coworkers MODA22

Expliqueu-nos qui sou i a què us dediqueu.

Núria: Som la Núria i l’Aina, som germanes i tenim la marca Iconic Barcelona. És una marca amb col·leccions pròpies i el que fem és col·laborar amb escoles de disseny de moda de manera que, quan plantegem una col·lecció, la presentem també als dissenyadors novells que encara estan estudiant, la majoria d’ells, per si volen participar de les nostres col·leccions.

La última col·lecció amb la que estem treballant és ‘Candy Colors’, hem enviat la temàtica a les escoles de disseny de moda i el tipus de peça que estem buscant i aquells dissenyadors que volen participar ens envien les seves propostes de disseny. Aquestes il·lustracions que rebem les publiquem a la pagina web i el públic pot votar el seu disseny preferit i els més votats són els que finalment passen a formar part de la col·lecció. Els dissenys que acaben formant part de la nostra col·lecció duen el nom del dissenyador, qui rep una petita remuneració econòmica, a més del material que després pugui utilitzar a nivell de fotografia i una mostra de la seva peça confeccionada.

Vosaltres pensàveu que acabaríeu treballant juntes?

No... (riuen).

Aina: Jo estava viatjant quan ella va arrancar el projecte i quan vaig tornar em va dir que havia deixat la seva feina i ara tenia una marca de roba. Em va agradar el projecte, vaig voler invertir-hi i aquí estic!

Com va sorgir la idea de crear aquest projecte?

Núria: La idea va sorgir ara farà uns quatre anys quan jo tenia en ment crear una botiga física amb marques de disseny independent, amb joves dissenyadors i parlant amb un amic publicista em va comentar que era molt bona idea però que ara tot està a la xarxa i si no hi ets no existeixes. Ell em va passar alguns informes de tendències de mercat perquè pugues veure què s’estava fent a altres països i vaig trobar un parell d’iniciatives molt xules: una web de samarretes amb models bàsics on dissenyadors gràfics i il·lustradors proposen dissenys a estampar a els samarretes i el públic vota. I una altra iniciativa que funciona igual amb mobles, amb disseny industrial, i funciona igual. D’aquesta manera l’empresa o la marca aconsegueix que l’usuari es senti part del procés creatiu. I vaig pensar que seria una bona idea fer el mateix en quan a moda.

Quins són els vostres valors de marca?

En tenim tres: Made in Barcelona –producció local-, el disseny independent i l’edició limitada, fem un producte molt exclusiu.

La vostra marca creu en donar suport a dissenyadors emergents.

Núria: Volem donar-li al dissenyador la visibilitat i protagonisme que es mereix i, potser, si compres en una firma retail, no saps qui hi ha darrera i nosaltres volem posar-los a primera fila i dir ‘això ho ha dissenyat tal persona’.

Ens podeu parlar sobre la col·lecció de la propera temporada?

Núria: Nosaltres traiem mini - col·leccions cada dos mesos. Ara tenim dissenys per la col·lecció tardor - hivern, tenim dissenys per la col·lecció ‘Little Black Dress’, la col·lecció ètnica i les primeres mostres de la col·lecció de colors pastel.

En quins teixits soleu treballar?

Aina: Treballem amb seda, cotó, viscosa, llana, punt roma...

Expliqueu-nos les il·lusions més recents que heu tingut.

Núria: Recentment ens han comprat dues vegades des d’una botiga de Washington!

Aina: I a més ens va dir que els nostres dissenys eren els que més es venien!

Núria: També últimament una bloggera americana es va comprar un mono d’Iconic Barcelona i no para de treure’l en fotos, fer-nos retweets i animar-nos dient-nos que seguim així. Agrada molt que et diguin aquestes coses quan lluites cada dia.

Com va ser el vostre primer contacte amb MODA22?

Aina: Ens van contactar quan estàvem d’expositors al 080 Barcelona Fashion.

Núria: Més endavant ens van tornar a trobar i vam decidir venir a veure l’espai. Aleshores va ser quan vam decidir fer el pas perquè ens facilita molt el procés de producció.

En què pot ajudar MODA22 a Iconic Barcelona?

Núria: Fins ara produíem a Argentona i era molt difícil controlar el procés de producció. Si havíem de revisar alguna cosa, havíem d’anar fins allí. Si faltava alguna cosa, tornàvem a pujar. I també valorem molt el bagatge de la família Roset en quan a comercialització de producte. Ells tenen els contactes i no piques a porta freda. A més ara que el consumidor està acostumat a poder comprar roba per preus molt assequibles, costa molt quan no ets una marca encara prou coneguda.

#iconicbarcelona

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No hay tags aún.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic