top of page

Entrevista One Thousand Shoes - coworkers MODA22

Qui sou i a què us dediqueu?

Som la Natàlia Capdevila i la Núria Baño i les dues portem la revista digital de moda One Thousand Shoes especialitzada, sobretot, en donar promoció i difusió de tot el que és la moda catalana i, en conseqüència, la moda espanyola defensant molt el disseny d’autor, el dissenyador local o emergent d’aquí.


Com va sorgir aquesta idea de crear aquest magazine digital?

Natàlia: Jo vaig començar un blog de moda fa molt temps, mentre estudiava la carrera de periodisme, com a hobby. Mica en mica vaig veure que el món de la moda era el sector en el que em volia especialitzar i, dels articles més d’estil ego blog que tenia on treia els meus looks, vaig decidir publicar articles més profunds parlant sobre moda. Així li vaig donar un gir i, com a l’acabar la carrera no sabia què fer, vaig pensar en fer el meu propi mitjà de moda, fet a mida per a mi.


IMG_2819.jpg

Núria: Aleshores, ens vam conèixer fent el Màster de Comunicació en moda de Blanquerna, vam congeniar molt des del primer dia. Sempre havia apostat pel seu projecte perquè m’agrada molt, considero que no hi ha cap altre mitjà que tracti la moda com la tracta ella. I amb el temps em va proposar seguir endavant juntes.


Natàlia: Abans érem més noies però a l’estiu vaig decidir portar el magazine a un punt més professional i el compromís que he vist en la Núria no l’havia vist abans. Quan tens un projecte que és teu, si cal no dorms, però no pots exigir-ho als altres. Ella, no obstant això, si que ho viu com jo. Congeniem molt, ens organitzem molt bé. Ella porta temes de marketing i d’agències i jo escric.


Que s’amaga darrera del nom One Thousand Shoes?

Natàlia: Després d’aprendre molts aspectes de SEO, ara no tornaria a triar el mateix nom (riu), però en aquell moment vaig pensar en alguna cosa vinculada a la moda, que m’agrades molt i les meves amigues des de sempre m’han dit que tinc mil sabates.


IMG_4864.jpg

Com és un dia a dia vostre?

Núria: Tots són diferents. La Natàlia treballa també a La Vanguardia, els seus matins són allà i a la tarda es dedica a OTS. Venim a MODA22, que és el nostre punt de referència que ens ajuda a estructurar-nos la feina i el temps. La Natàlia prepara els continguts i jo gestiono les entrevistes, organitza agenda, busco temes de publicitat i els dijous fem reunió editorial per organitzar la setmana següent.


Al començament de l’entrevista em comentàveu que voleu donar visibilitat a firmes que no tenen tanta repercussió com un retail... Quines són les firmes que heu descobert que encara no són conegudes a nivell general?

Núria: Per mi Colmillo de Morsa. Vaig fer les pràctiques amb ells, porten ja nou col·leccions i no surten a les revistes. Em van obrir els ulls.


Natàlia: Jo m’enamoro molt de les històries. Quan faig una entrevista on veig passió en la persona i m’enlluerna la seva història personal. Una d’elles van ser el trio de BET Barcelona. Fan unes bosses precioses, hi ha molt d’art en cada peça. I això és el que intento plasmar en cada entrevista, el que es respirava durant aquell temps i què hi ha darrera.


Núria: La Natàlia sap plasmar molt bé l’ambient que es respirava durant l’entrevista, ens escriuen sovint els dissenyadors entrevistats per dir-nos que és el millor article que han escrit sobre ells.


IMG_4449.jpg

On voleu arribar?

Núria: Volem ser Vogue (riuen). Ens agradaria posicionar-nos com el mitjà de moda de referència a Barcelona, sobretot per les marques més petites, cuidades. Ser la veu de les marques petites, que n’hi ha moltes.


Natàlia: Volem parlar de la visió profunda de la moda, de com funciona, de com es gestiona un procés creatiu, que s’amaga darrera de les passarel·les... Demostrar al lector que no tot són marques elitistes de prestigi o anar a l’extrem contrari dels grans retails, sinó que hi ha un punt mig que és el disseny d’autor que està molt silenciat i que la gent desconeix.


IMG_2824.jpg

Teniu a Inés Arroyo com a col·laboradora. Què suposa per vosaltres comptar amb la seva ajuda?

Natàlia: Un boom. Se’ns penja el servidor. Vam ser de les primeres persones que ens vam interessar en ella, la vam conèixer quan gairebé no arribava als quatre mil seguidors a Instagram. La vam entrevistar i presentar com la possible futura IT Girl i ho ha estat. Com ella no té blog, li vam demanar que col·laborés amb nosaltres. Va arribar a escriure un cop a la setmana i quan passava arribàvem a les deu mil visites. Ara va molt més enfeinada però sempre està allà. Tot i que costa contactar amb ella, quan li hem demanat, sempre ha col·laborat. A més, estem sorpreses perquè segueix sent la mateixa noia normal que abans de ser IT Girl.


També teniu una secció de moda masculina...

Natàlia: Sí, la moda masculina ara mateix està en un model àlgid, inclús la moda femenina s’està masculinitzant. Nosaltres volíem demostrar a ells que hi ha moltes maneres de vestir i que no només és roba, sinó altres accessoris com cotxes, rellotges, fundes de l’Ipad... Però nosaltres som expertes en moda femenina, així que hem demanat ajuda en aquesta secció i una de les novetats del 2015 és que hem trobat al nostre home OTS, que serà l’encarregat de ‘Hombre OTS’: Marc Florensa.


IMG_2821.jpg

Com vau conèixer MODA22?

Natàlia: Vaig tenir la sort de ser de les primeres persones a conèixer l’espai perquè em van contactar per La Vanguardia. Vaig venir quan encara estaven muntant-t’ho i des d’aleshores amb la Joy vam mantenir el contacte. Un dia vam quedar per veure quines sinergies podien sorgir entre nosaltres. A partir d’aquí, vam traslladar OTS a MODA22 i també oferim serveis d’assessoria a nivell de comunicació per la resta de coworkers.


Núria: I des que estem aquí, els dies ens passen molt més ràpid i són molt més productius. Ho sentim com el nostre lloc de feina. Produïm molt més i tenim més espai per desconnectar. Estem guanyant en qualitat de vida.


Creieu que MODA22 us pot ajudar a conèixer nous talents?

Natàlia: Sí, per això també vam venir aquí. Aquí podem parlar amb dissenyadors emergents i tenir més proximitat amb marques que ens interessen.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No hay etiquetas aún.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page